loading...
آمــــــــــــوزش پرستــــــــاری
شیما بازدید : 256 جمعه 15 آذر 1392 نظرات (3)

این کتاب تکمیل شده کتاب پرستاری که قبلا در همین وبلاگ ارائه شده بود می باشد

جهت دانلود میتوانید به لینک زیر مراجعه کنید و نطرات خود را با ما در میان گذارید

 

لینک دانلود فایل جاوا

لینک دانلود فایل آندروید

 

برگرفته از : pdaj.roomfa.ir

شیما بازدید : 307 یکشنبه 05 آبان 1392 نظرات (0)
 
دانلود رایگان
 
 

Mini Nurse برنامه ای است که برای دانشجویان پرستاری و هرکس دیگری که نسبت به دانش پرستاری نیاز به اطلاعات دارد مناسب است. با این برنامه با بیش از ۳۰۰ قانون و مقررات پزشکی آشنا شوید و دوز های دارو ها، نرخ های IV، مهارت های پرستاری و … را در گوشی خود داشته باشید. اطلاعات عمومی و اصطلاحات پزشکی، پیشوندها و پسوندهای پزشکی، صداهای قلب و ریه، تمرین های محاسباتی پزشکی، تمرین و پرسش درباره موضوعات مختلف پرستاری و … همگی در این برنامه پشتیبانی می شود.

شیما بازدید : 209 چهارشنبه 26 تیر 1392 نظرات (0)

 

مقايسه‌هاي بسياري بين انوکساپارين و هپارين معمولي (unfractionated) در حين انجام مداخله کرونري از راه پوست (PCI) انجام شده ولي هيچ‌کدام از قدرت کافي براي تعيين تفاوت‌هاي احتمالي اين دو روش از نظر مرگ‌ومير و بي‌خطري، برخوردار نبوده‌اند. از اين رو، علي‌رغم شواهد محدود (سطح C) به نفع اثربخشي هپارين معمولي در حين PCI، اکثر راهکارها همچنان مصرف هپارين معمولي را به عنوان يک توصيه درجه I حين PCI پيشنهاد مي‌دهند.

اين پژوهشگران اقدام به تجميع داده‌هاي 23 مطالعه کردند که به مقايسه انوکساپارين با هپارين معمولي حين PCI پرداخته بودند. از ميان 30966 بيمار واردشده به اين تحليل، 10243 نفر (1/33%) تحت PCI اوليه به دليل انفارکتوس ميوکارد همراه با بالا رفتن قطعه ST 8750 نفر (2/28%) تحت PCI ثانويه پس از فيبرينوليز، و 11973 نفر (7/38%) تحت PCI برنامه‌ريزي‌شده به دليل آنژين پايدار يا سندرم‌هاي حاد کرونري بدون بالا رفتن قطعه ST، قرار گرفته بودند. براي حدود 14 هزار بيمار انوکساپارين و براي حدود 17 هزار نفر هپارين معمولي تجويز شده بود. انوکساپارين با کاهش معني‌دار ميزان مرگ، انفارکتوس ميوکارد، عوارض انفارکتوس ميوکارد، و نيز خونريزي‌هاي عمده همراهي داشت. بيشترين ميزان کاهش مرگ و خونريزي‌هاي عمده در بيماراني مشاهده شد که تحت PCI اوليه قرار گرفته بودند.
اين يافته‌ها نشان‌دهنده بي‌خطري و کارآمدي بيشتر انوکساپارين در مقايسه با هپارين معمولي هستند. هيچ کدام از اين کارآزمايي‌ها به تنهايي کاهش معني‌دار مرگ‌ومير ناشي از انوکساپارين را نشان ندادند؛ ولي اندازه و ثبات منافع انوکساپارين در اين فرابررسي بزرگ در کنار هزينه پايين اين دارو، دلايل کاملا محکمي را براي توصيه انوکساپارين به جاي هپارين معمولي در حين PCI فراهم مي‌کنند. لازم است که کميته‌هاي تدوين راهکارها در بازنگري‌ بعدي راهکارهاي خود به اين شواهد توجه کنند.

منبع: نوین پزشکی
شیما بازدید : 199 پنجشنبه 19 بهمن 1391 نظرات (1)

 

Systemic administration of a bispecific antibody targeting EGFRvIII successfully treats intracerebral glioma

یک تیم تحقیقاتی در The Preston Robert Tisch Brain Tumor Center at Duke یک پروتئین مصنوعی طراحی کردندکه سیستم ایمنی بدن را به طور اختصاصی علیه سلولهای تومور مغز فعال می کند و در عین حال واکنشی با سلولهای طبیعی مغز ندارد. این مطالعه در موشهای مبتلا به تومور مغزی انجام شده است و در صورتی که در انسان نیز با موفقیت انجام شود،  یکی از موانع اصلی درمان بر اساس سیستم ایمنی از میان برداشته می شود.

شیما بازدید : 239 شنبه 02 دی 1391 نظرات (0)

نرم افزار داروهاي ژنريك براي موبايل كه از فرمت جار "Jar" ساپورت مي كنند.
اين نرم افزار نسخه جديد داروهاي ژنريك است كه جندي پيش توسط آقاي حسن صدقي و همكاران تهيه و انتشار يافته بود.

 

دانلود (1.64 M)

رمز فايل زيپ شده: www.mob4u.ir

منبع : سایت تخصصی موب 4 یو

شیما بازدید : 166 شنبه 16 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

موارد مصرف دیازپام و عوارض جانبی آن

دیازپام برای تسکین اضطراب ، اختلالات خواب ، و اختلالات هراس تجویز می شود. این دارو همچنین به عنوان ضد تشنج و شل کننده ماهیچه اسکلتی استفاده می شود.

اشکال دارویی :
قرص های ۲ و ۵ و ۱۰ میلی گرمی در جعبه های ۱۰۰ عددی .

مکانیزم اثر:

با اثر برگیرنده‌ اختصاصی درغشای سلولی عصبی اثر مهاری گاماآمینوبوتیریک‌ اسید (GABA) را که‌ در تمام‌نواحی CNS باعث‌ مهار پیش‌ سیناپسی وپس‌ سیناپسی می گردد، تسهیل‌ کرده‌ یاافزایش‌ می دهد.
 
فارماکونتیک:

از راه‌ خوراکی سریع‌ و به‌خوبی جذب‌ می شود. جذب‌ آن‌ از راه‌عضلانی به‌ محل‌ تزریق‌ بستگی دارد وممکن‌ است‌ آهسته‌ و نامنظم‌ صورت‌ گیرد.

اگر به‌ عضله‌ دلتوئید تزریق‌ گردد جذب‌ آن‌معمولا سریع‌ و کامل‌ خواهد بود. اتصال‌آن‌ به‌ پروتئین‌های پلاسمایی تا ۹۹ درصدمی باشد. در کبد متابولیزه‌ شده‌ و به‌متابولیت‌ دزمتیل‌ دیازپام‌ و اگزازپام‌ تبدیل‌ می شود.

نیمه‌ عمر دیازپام‌ در پلاسما ۱-۲ روز است‌ در حالی که‌ نیمه‌عمر دزمتیل‌ دیازپام‌ حدود ۶۰ ساعت‌است‌. متابولیت‌ دارو از طریق‌ کلیه‌ دفع‌می شود.

مواردمصرف:

 این دارو برای اضطراب ، سندرم قطع مصرف الکل ، اختلالات تشنجی ، درمان اضافه صرع میوکلونیک ، درمان وحشت و ترس بیش از حد ، اسپاسم عضلات اسکلتی ، سردرد ، تکانهای غیر ارادی یا لرزش توصیه می شود .

در کوتاه‌ مدت‌ برای درمان‌اضطراب‌ و بیخوابی، و به‌عنوان‌ داروی کمکی در درمان‌ علائم‌ حاد قطع‌ مصرف‌داروها، حمله‌ مداوم‌ صرعی و تشنجات‌ناشی از تب‌ و مسمومیت‌ها، گرفتگی عضلات‌ اسکلتی، مصرف‌ قبل‌ از جراحی(به‌عنوان‌ داروی پیش‌ بیهوشی) به‌کارمیرود.

تعداد صفحات : 2

درباره ما
Profile Pic
به نام قادر سبحان و ستار/ز لطف و رحمتش خلقی پرستار "کسی که یک روز و یک شب پرستاری بیمار را به عهده بگیرد، خداوند او را با ابراهیم خلیل (ع) محشور می کند،و کسی که در برطرف کردن نیازهای مریض تلاش و نیاز او را برآورده کند، همانند روزی که از مادر متولد شده است از گناهانش پاک میشود"..پیامبر گرامی اسلام(ص)....... سلام .. در این وبلاگ سعی شده مطالبی که برای دانشجویان پرستاری و تمامی اقشار، جهت مراقبت از خود و حفظ سلامتی مفید است از سراسر منابع جمع آوری شده ودر اختیارشماقرارگیرد،امیدوارم مفید واقع شود. علاقه مندان می توانند مطالب خود در زمینه پرستاری را به آدرس؛ nikbakht.shima@yahoo.com ارسال کنند تا با نام خودشان در این وب نمایه شود. با آرزوی سلامتی و موفقیت
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    با توجه به گذشت دو سال از راه اندازی وبلاگ آموزش پرستاری، از شما خواننده گرامی دعوت می شود با اعلام نظرات خود در خصوص مؤثر و مفید واقع شدن محتوای وبلاگ، میزان بروز بودن مطالب، وسایر پیشنهادات در جهت مفیدتر واقع شدن وبلاگ و ارتقای سطح آموزشی آن ما را مطلع سازید.
    آمار سایت
  • کل مطالب : 69
  • کل نظرات : 9
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 12
  • آی پی دیروز : 52
  • بازدید امروز : 14
  • باردید دیروز : 57
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 71
  • بازدید ماه : 152
  • بازدید سال : 1,589
  • بازدید کلی : 97,998
  • امکانات

    <RB:Block_Left>
    <RB:Block_Left_Loop>
    <style type="text/css">
    .menutitle{padding:5px 3px 5px 3px;border: 1px #000000 solid;font:9pt tahoma;border-bottom:0px;text-align:right;margin-top:10px;-moz-border-radius:5px;-moz-border-radius-bottomright:0px;-moz-border-radius-bottomleft:0px;}
    .menubody{padding:5px 3px 5px 3px;border: 1px #000000 solid;font:9pt tahoma;text-align:right;margin-bottom:10px;-moz-border-radius:5px;-moz-border-radius-topright:0px;-moz-border-radius-topleft:0px;}
    </style>
    <div dir="rtl" class="menutitle">[Menu_Title]</div>
    <div dir="rtl" class="menubody">[Menu_Code]</div>
    </RB:Block_Left_Loop>
    </RB:Block_Left>