loading...
آمــــــــــــوزش پرستــــــــاری
شیما بازدید : 199 پنجشنبه 19 بهمن 1391 نظرات (1)

 

Systemic administration of a bispecific antibody targeting EGFRvIII successfully treats intracerebral glioma

یک تیم تحقیقاتی در The Preston Robert Tisch Brain Tumor Center at Duke یک پروتئین مصنوعی طراحی کردندکه سیستم ایمنی بدن را به طور اختصاصی علیه سلولهای تومور مغز فعال می کند و در عین حال واکنشی با سلولهای طبیعی مغز ندارد. این مطالعه در موشهای مبتلا به تومور مغزی انجام شده است و در صورتی که در انسان نیز با موفقیت انجام شود،  یکی از موانع اصلی درمان بر اساس سیستم ایمنی از میان برداشته می شود.

شیما بازدید : 198 شنبه 14 بهمن 1391 نظرات (0)
سرطان پوست جزو پنج سرطان شایع در دنیا است که زمینه ابتلا به آن ممکن است 20 سال یا حتی بیشتر،قبل از بروز علائم و عوارض بیماری ایجاد شده و فرد هیچ اطلاعی از آن نداشته باشد.
حمیدرضا خیاطی،متخصص پوست و مو در گفتگو با باشگاه خبرنگاران اظهار داشت:مشکلات و عوارض،نارسایی ها و بیماری های پوستی در مقایسه با بسیاری از بیماری ها و نارسایی ها، شیوع و بروز بیشتری دارند و در واقع افراد بیشتری در نتیجه مشکلات پوستی به پزشکان و متخصصان مراجعه می کنند.
شیما بازدید : 216 پنجشنبه 28 دی 1391 نظرات (0)

 

لنفوم سرطانی است که در سلول‌های بافت لنفاوی ایجاد می‌شود

 

 

 
دستگاه لنفاوی شامل شبکه ای از لوله های نازک است که مانند رگ های خونی شاخه شاخه شده و در بافت های بدن گسترش می یابند...
شیما بازدید : 202 جمعه 15 دی 1391 نظرات (0)

 


سرماخوردگی - آلورشاپ

محقق مركز تحقيقات غدد دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي گفت : تغذيه سالم بهترين روش جلوگيري از ابتلا به سرماخوردگي در فصل زمستان است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ، ليلا آزادبخت افزود:سيستم ايمني بدن براي اينكه بتواند به بهترين نحو با ويروس هاي سرماخوردگي و آنفلوآنزا مبارزه كند بايد مواد مغذي حياتي دريافت كند.
وي اظهار داشت :مصرف پرتقال، انواع توت ، فلفل دلمه اي ، سيب زميني و سبزيجات برگ سبز مانند انواع كلم ، دريافت زياد و منظم ويتامين C به كاهش بروز و طول مدت سرماخوردگي كمك مي كند.
آزادبخت با بيان اينكه غلات سبوس دار و حبوبات، منابع غذايي خوبي براي ويتامين هاي گروه B هستند، ادامه داد: مصرف اين مواد در بدن سبب بروز عفونت هاي مكرر دستگاه تنفسي فوقاني مي شود.
اين متخصص تغذيه ، مصرف سير را كه حاوي آهن و روي است در تقويت سيستم ايمني و كاهش خطر عفونت هاي ويروسي موثر دانست و گفت :افرادي كه زياد دچار سرماخوردگي مي شوند، ماهي قباد، قزل آلا، ماهي هاي روغني ، دانه كدو حلوايي و روغن شاه دانه را كه غني از اسيدهاي چرب امگا 3 هستند ، مصرف كنند.
آزادبخت افزود: دانه كنجد و آفتابگردان ، غني از اسيدهاي چرب امگا 6 هستند كه اين اسيدهاي چرب در مبارزه عليه عفونت هاي سرماخوردگي، به سلول هاي دستگاه تنفسي كمك مي كنند.
وي در پايان اظهار داشت :در زمان سرماخوردگي بايد از مصرف غذاهاي آماده بسته بندي شده و كنسروها خودداري كرد، زيرا از لحاظ ويتامين و مواد معدني فقير هستند و به جاي مصرف اين نوع غذاها بهتر است از انواع ميوه و سبزيجات تازه، گوشت، ماهي، غلات، مغزها و دانه ها استفاده كرد.

تهیه و تنظیم : سامانه اینترنتی سایت روز

شیما بازدید : 191 شنبه 09 دی 1391 نظرات (0)

این کتاب مشتمل بر تشریح دستگاه های بدن همراه با تغذیه ی جنینی میباشد که مطالب آن توسط اینجانب محمدرضا سلطانی زرندی به کمک همسرگرامیم سرکار خانم عطیه جعفرزاده از سایت بوعلی جمع آوری وجهت استفاده در گوشی های همراه تدوین گردیده است.

ویژگی های این نسخه:

1.رفع مشکل ناتوانی در جستجوی واژگان بیش از 9 حرفی موجود در نسخه های قبل..

2.توانایی جستجوی عنوان  سیستم های بدن براساس هرقسمت از نام آن..

3.توانایی ارسال کتاب به دیگران از طریق قسمت "امکانات" نرم افزار بدون نیاز به داشتن اصل نرم افزار در نسخه های جاوا..

4.توانایی رویت متن مربوط به سیستم های  قبل یا بعد،بدون نیاز به خروج از متن مربوط به  هر کدام از آنها..

5.قابلیت اجرا حتی بر روی تمامی گوش های لمسی و اندروید..

 

دریافت فایل از سایت

تعداد صفحات : 14

درباره ما
Profile Pic
به نام قادر سبحان و ستار/ز لطف و رحمتش خلقی پرستار "کسی که یک روز و یک شب پرستاری بیمار را به عهده بگیرد، خداوند او را با ابراهیم خلیل (ع) محشور می کند،و کسی که در برطرف کردن نیازهای مریض تلاش و نیاز او را برآورده کند، همانند روزی که از مادر متولد شده است از گناهانش پاک میشود"..پیامبر گرامی اسلام(ص)....... سلام .. در این وبلاگ سعی شده مطالبی که برای دانشجویان پرستاری و تمامی اقشار، جهت مراقبت از خود و حفظ سلامتی مفید است از سراسر منابع جمع آوری شده ودر اختیارشماقرارگیرد،امیدوارم مفید واقع شود. علاقه مندان می توانند مطالب خود در زمینه پرستاری را به آدرس؛ nikbakht.shima@yahoo.com ارسال کنند تا با نام خودشان در این وب نمایه شود. با آرزوی سلامتی و موفقیت
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    با توجه به گذشت دو سال از راه اندازی وبلاگ آموزش پرستاری، از شما خواننده گرامی دعوت می شود با اعلام نظرات خود در خصوص مؤثر و مفید واقع شدن محتوای وبلاگ، میزان بروز بودن مطالب، وسایر پیشنهادات در جهت مفیدتر واقع شدن وبلاگ و ارتقای سطح آموزشی آن ما را مطلع سازید.
    آمار سایت
  • کل مطالب : 69
  • کل نظرات : 9
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 3
  • آی پی دیروز : 52
  • بازدید امروز : 5
  • باردید دیروز : 57
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 62
  • بازدید ماه : 143
  • بازدید سال : 1,580
  • بازدید کلی : 97,989
  • امکانات

    <RB:Block_Left>
    <RB:Block_Left_Loop>
    <style type="text/css">
    .menutitle{padding:5px 3px 5px 3px;border: 1px #000000 solid;font:9pt tahoma;border-bottom:0px;text-align:right;margin-top:10px;-moz-border-radius:5px;-moz-border-radius-bottomright:0px;-moz-border-radius-bottomleft:0px;}
    .menubody{padding:5px 3px 5px 3px;border: 1px #000000 solid;font:9pt tahoma;text-align:right;margin-bottom:10px;-moz-border-radius:5px;-moz-border-radius-topright:0px;-moz-border-radius-topleft:0px;}
    </style>
    <div dir="rtl" class="menutitle">[Menu_Title]</div>
    <div dir="rtl" class="menubody">[Menu_Code]</div>
    </RB:Block_Left_Loop>
    </RB:Block_Left>