loading...
آمــــــــــــوزش پرستــــــــاری
شیما بازدید : 221 جمعه 23 اردیبهشت 1390 نظرات (0)
علايم حياتی (TPR) علايمی هستند كه نشانه وجود حيات در شخص می باشند و شامل موارد زير هستند :
1. نبض یا Pulse
2. تنفس یا Respiration
3. فشارخون یا Blood Pressure 
4. درجه حرارت بدن یا Tempreture

البته در بعضی از رفرنس های جدید و برخی منابع لاتین "درد" را به عنوان پنجمین علامت حیاتی ذکر کرده اند اما در اکثر منابع، علایم حیاتی به همین ۴مورد بسنده شده است. بررسی علامت حیاتی یا کنترل V/S از مهمترین مراقبت های بالینی پرستاری می باشد. تا آنجا که کنترل علایم حیاتی از اولین اقدامات امدادی پس از مواجهه با مصدوم می باشد. همچین بیماری که تازه از اتاق عمل آمده است، علایم حیاتی اش باید مرتباْ چک و کنترل شود تا اینکه استیبل شود. (هر یک ربع تا یک ساعت و بعد هر نیم ساعت تا ۲بار و بعد از آن بر حسب نیاز و طبق دستور پزشک)

شیما بازدید : 169 سه شنبه 20 اردیبهشت 1390 نظرات (0)

اين كتاب مشتمل بر اطلاعات مهم ، مفید و کارآمد در خصوص کمک های اولیه ی مختلف میباشد كه مطالب آن توسط اینجانب محمدرضا سلطانی زرندی به کمک همسر گرامیم سرکار خانم عطیه جعفرزاده  جمع آوري و با نرم افزار کاتب جهت استفاده در گوشی های همراه تدوین شده است.به واسطه ی سادگی مطالب،استفاده از آن را به تمامی افراد توصیه مینماییم. عناوین اصلی: ضروریت کمک های اولیه ؛کمک های اولیه ی اورژانس؛ روش های نجات زندگی ؛مشکلات تنفسی؛ مشکلات قلبی و عروقی؛ زخم هاو خونریزی ها؛ صدمات استخوان ها ، مفاصل و عضلات؛ مشکلات دستگاه عصبی؛ صدمات و آسیب های محیطی؛ اشیاء و اجسام خارجی؛ مسمومیت،گازگرفتگی و گزیدگی؛ زایمان؛ مشکلات طبی
اجر معنوی حاصل از این تلاش ناچیز را به روح پدر بزرگوارم مرحوم حاج حسین سلطانی زرندی تقدیم میکنم.
جهت دریافت نسخه های اصلاح شده و سایر کتابهای اینجانب به سایت زیر مراجعه فرمایید:
www.hamketab.ir
خواهشمند است جهت بهبود کیفیت، نظرات اصلاحی خویش را به یکی از روشهای زیر به اطلاع مولف مجموعه برسانید:
ارسال پیامک به:
 09391992577
ارسال  رایانامه (ایمیل) به:
soltanizarandi@gmail.com
ثبت نظرات خود در:
mrszaj.blogfa.com
توجه:عناوین * دار دارای تصویر میباشند و به تدریج در نسخه های بعد این تصاویر کاملتر خواهند گردید.

دریافت نرم افزار از سایت همکتاب

شیما بازدید : 232 یکشنبه 18 اردیبهشت 1390 نظرات (0)
 
نظر به اهمیت گزارش پرستاری در فرآیند درمان بیماران و ارزش حقوقی و قضایی آن در این مجموعه ,نکاتی مهم در مورد نوشتن گزارش پرستاری جهت همکاران محترم(پرستاران و بهیاران) یادآوری میگردد . عناوین اصلی: A.اهداف گزارش نويسي B.گزارش علمی و صحیح C.گزارشات شفاهي و انواع آن D.روشهاي گزارش نويسي E.مراحل فرايند پرستاري F.تشخيص هاي پرستاري G.چه مواردي بايد در گزارش ثبت شود؟ H.گزارش نويسي در پرستاري W.گزارش پروسیجرها (روندها) X.تصحيح موارد اشتباه Y.موارد تحريف در گزارش Z.برخي از موارد قصور در پرستاران

 

دریافت نرم افزار از سایت همکتاب

شیما بازدید : 196 جمعه 16 اردیبهشت 1390 نظرات (0)

پرستار فردی است که در زمینه اصول علمی و مهارتهای حرفه‌ای مراقبت، درمان و آموزش بیماران تحصیل کرده و در آن مهارت داشته باشد.

هرچند در گذشته به تمام مراقبین بیماران و ناتوانان پرستار می گفتند ولی امروزه پرستار فردی است که دارای تحصیلات دانشگاهی در این زمینه است. در ایران پرستارانی در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا وجود دارند.

پرستار نمی‌تواند مرکز درمانی مستقلی داشته باشد بلکه در مراکز درمانی تاسیس شده مانند بیمارستان، درمانگاه و یا مطب عضوی از تیم درمانی است. در ایران سازمان نظام پرستاری به عنوان سازمان صنفی پرستاران می‌باشد.

پیشینه پرستاری در ایران

آموزش پرستاری در ایران، بخصوص برای زنان، همواره دچار مشکلاتی بوده است. بطور مثال تا دهه ۱۹۵۰ میلادی، آموزش پرستاری برای زنان در ایران یک تابوی اجتماعی محسوب می‌گردید.

نخستین موسسه‌ای که به زنان ایران آموزش پرستاری ارائه می‌داد بیمارستان پرزبترین آمریکاییان در تهران از سال ۱۸۹۳ بود. مدارس دیگری در رشت (۱۹۲۴)، همدان (۱۹۲۷)، و کرمانشاه (۱۹۳۱) سپس تاسیس گردیدند. در سال ۱۹۳۶ بود که دانشگاه‌های کشور همانند مشهد، تبریز، و تهران آموزش پرستاری مدرن را در ایران آغاز کردند. دانشگاه شیراز نیز کار خود را در سال ۱۹۳۷ آغاز کرد. مدیریت و تدوین دوره‌های این موسسات بنا بر درخواست وزارت آموزش عالی کشور تماما بر عهده متخصصین پرستاری از آمریکا واگزار گردید.

در سال ۱۹۵۶، نخستین کنفرانس سرتاسری آموزش پرستاری در ایران برگزار گردید که منشا بسیاری از سیاستگذاری‌های آتی را باعث شد.

در سال ۱۹۶۹، ۱۴ موسسه آموزش عالی در ایران رشته پرستاری را ارائه می‌کردند، اما تنها دانشگاه شیراز دوره چهارساله پرستاری ارائه می‌داد. دانشگاه شیراز به ویژه در زمینه آموزش پرستاری در کشور پیشرو بود و نخستین دانشگاهی بود که به پرستاران پروانه حرفه‌ای اعطا می‌کرد. همچنین تنها در دانشگاه شیراز بود که آموزش پرستاری به زبان انگلیسی ارائه می‌گردید.

منبع: ویکی پدیا

تعداد صفحات : 14

درباره ما
Profile Pic
به نام قادر سبحان و ستار/ز لطف و رحمتش خلقی پرستار "کسی که یک روز و یک شب پرستاری بیمار را به عهده بگیرد، خداوند او را با ابراهیم خلیل (ع) محشور می کند،و کسی که در برطرف کردن نیازهای مریض تلاش و نیاز او را برآورده کند، همانند روزی که از مادر متولد شده است از گناهانش پاک میشود"..پیامبر گرامی اسلام(ص)....... سلام .. در این وبلاگ سعی شده مطالبی که برای دانشجویان پرستاری و تمامی اقشار، جهت مراقبت از خود و حفظ سلامتی مفید است از سراسر منابع جمع آوری شده ودر اختیارشماقرارگیرد،امیدوارم مفید واقع شود. علاقه مندان می توانند مطالب خود در زمینه پرستاری را به آدرس؛ nikbakht.shima@yahoo.com ارسال کنند تا با نام خودشان در این وب نمایه شود. با آرزوی سلامتی و موفقیت
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    با توجه به گذشت دو سال از راه اندازی وبلاگ آموزش پرستاری، از شما خواننده گرامی دعوت می شود با اعلام نظرات خود در خصوص مؤثر و مفید واقع شدن محتوای وبلاگ، میزان بروز بودن مطالب، وسایر پیشنهادات در جهت مفیدتر واقع شدن وبلاگ و ارتقای سطح آموزشی آن ما را مطلع سازید.
    آمار سایت
  • کل مطالب : 69
  • کل نظرات : 9
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 10
  • باردید دیروز : 4
  • گوگل امروز : 3
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 10
  • بازدید ماه : 91
  • بازدید سال : 1,528
  • بازدید کلی : 97,937
  • امکانات

    <RB:Block_Left>
    <RB:Block_Left_Loop>
    <style type="text/css">
    .menutitle{padding:5px 3px 5px 3px;border: 1px #000000 solid;font:9pt tahoma;border-bottom:0px;text-align:right;margin-top:10px;-moz-border-radius:5px;-moz-border-radius-bottomright:0px;-moz-border-radius-bottomleft:0px;}
    .menubody{padding:5px 3px 5px 3px;border: 1px #000000 solid;font:9pt tahoma;text-align:right;margin-bottom:10px;-moz-border-radius:5px;-moz-border-radius-topright:0px;-moz-border-radius-topleft:0px;}
    </style>
    <div dir="rtl" class="menutitle">[Menu_Title]</div>
    <div dir="rtl" class="menubody">[Menu_Code]</div>
    </RB:Block_Left_Loop>
    </RB:Block_Left>